Saturday, November 21, 2009

Open School day and Teacher’s day...

Igår var det lärarnas dag I Vietnam. Det firas med blommor till alla lärare och otroligt söta handskrivna eller ritade kort till lärarna. De uppskattar säkert alla insekter som har ritats av Jonathans klass nu när de håller på med ett insekts-tema.... Blommorna var i alla fall fina!

Samtidigt så hade de öppet hus för föräldrarna, jag hann med med en liten stund på Jonathans morgon samling, fällde en liten tår för de är så söta när drygt 100 små killar o tjejer står på rad och sjunger skolsången. Jag vet, jag kan inte hjälpa det. Jag gråter varje gång jag hör den!

Sen tittade jag in hos Oliver och de höll på med matte och de olika byggstenarna i matte-hemligheterna. 100-tal, 10-tal och en-tal och hur man räknade, la ihop och drog ifrån de olika talen. Ska nog förhöra mig mer i detalj om det, kändes som jag hade mer att lära där.

Janne

No comments: