Sunday, November 1, 2009

Alarmet ringde...

Aj aj aj vad tidigt 7.00 kan vara en lördag morgon, men är man coach för fotbollen så är man, och då är det bara att stiga upp, äta frukost och få iväg oss i tid. När vi kom till planen visade det sig att den var avstängd för den var regnblöt.... man kunde ju ha sovit istället slog det mig då... Det blev planbyte och vi var igång 45 min senare än vanligt. Hem o vila för på eftermiddagen stod det tennisturningen på schemat!

Jag och en kollega såg att de hade satt upp en tennis turnering i distriktet där jag jobbar och vi anmälde oss glatt. Hade stora planer för hur skulle vinna detta. Verkade ganska enkelt om jag får säga det själv... vi laddade upp med att skaffa oss likadana tenniskläder, lyssnade på SMASH av The Creeps som var titel spåret till tv serien med samma namn för precis hur länge sen som helst känns det som.

I denna turnering så är det prispengar inblandat, 4.000.000 VND ( 250 USD) till dubbelsegraren. Vi hade redan händerna på pengarna kan jag avslöja! Middag för familjerna, julklappar till barnen var redan bestämda.

Det var över på 15 min. 6-0 blev det i vår först match. Ja det blev även vår enda match i året turnering. Jag har aldrig blivit så utspelad. Tror att vi tog kanske 6 el 7 poäng i hela matchen. Ja ja, det är bara att acceptera och ta nya tag men det är aldrig roligt att förlora.

Janne "Nadal"...

No comments: