Sunday, November 8, 2009

80 tals flasback...

Pool-häng hela dagen, badat lekt med killarna i poolen, slappat. Perfekt dag helt enkelt för att ladda om batterierna för kommande veckas arbete. Skulle velat ha stuckit ut på en löprunda men det får bli en extra i veckan istället.

*****************

Jonathan kom ropandes att han ville ha sin röda hajdräkt på sig.

vadå, röd hajdräkt? Det har vi väl ingen?

JOOOO ropade han än mer irreterad att han inte hittade den. Nåja, det var bara att börja leta efter något som kan tänkas vara den röda hajdräkten... Efter en stund hittades den: Det var en knallgul superhero dräkt!

Om det verkligen va denna han letade efter eller han ändrade sig när han såg den gula vet jag inte men han blev nöjd i alla fall.

Ja ja, det är inte lätt här i livet!

*****************

Idag söndag och sovmorgon hade jag hoppats... nejdå! 0545 kom JOnathan in kröp upp i sängen och sa godmorgon pappa, sovit gott? Hmmm naturligtvis lilla guldklimpen, kan pappa få sova en stund till? Ja men pussa min hind först (mjukdjuret, inte Charlie) sen låg han och lekte med sin hund i sängen och det blev inget mer sovande för min del.

*****************

Imorse kom brödet som det skulle! Dock utan Donut i dag igen. Måste ta reda på om de slutat baka dem eller vad problemet är. I alla fall, idag skulle bägga killarna ha varsin choklad croissant men det var bara beställt 1. Och ingen ville dela den enda vi hade så bägge blev utan!

Jag erbjöd en annan höjdare.... en vanlig croissant med Nutella kräm. Kräsna småkillar, ingen ville ha det! OK, då får väl jag äta den istället... och en flashback till Alperna och Österrike på 80-talet och deras brotschen med nutella kom som ett brev på posten! Yammie!

*****************

Nu ikväll kommer Ann hem från Bangkok, det verkar som de har haft en trevlig helg med mycket shopping, skratt och trevligt umgänge. Längtar att se henne komma hem och även vad hon har med sig hem i väskorna!

Janne

No comments: