Saturday, November 7, 2009

besluts svårigheter...

Så var den goa sköna helgen här! Fotboll i morse med skolan, sen en runda i stan, lite ärenden att göra samt luncha med killarna. De får bestämma ställe att äta på när inte mamma är hemma och varenda gång blir det KFC. Chicken Popcorn och deras potatis mos. Sen festar vi till det med ett glas Coca Cola....

Nu i eftermiddag, poolhäng och så testade vi Jonathans nya simfötter, de var riktigt snabba tyckte han. Lite stora men det erkänner han inte. De passar perfekt!

Ikväll tänds grillen och biff, hamburgare och korv åker på i ett huj. Ja det är inte så lätt när vi önskar 3 olika saker...

Oliver o Jonathan älskar att se på Hipp Hipp och de har just nu fastnat på de små sekvenser i programmet som heter "dagens I-Lands problem"...

I dag har vi haft ett sådant, Inget bröd levererat!

Vår vana trogen så hade vi beställt bröd för hemleverans till lördag och söndag och när man som vi sticker iväg tidigt för att träna fotboll med killarna så ser man riktigt fram emot nybakat och en croissant mm när man kommer hem.

Idag var det inget bröd levererat och vi stod här med lång näsa. Jag tog telefonen, ringde upp och undrade vart vårt bröd är? Det kommer dubbelt imorgon, är det OK? NEJ det är inte OK, jag kan inte äta dubbelt med frukost en dag och låta bli en annan dag! Ja ja, efter lite diskussion så skulle de leverera i alla fall. När de kom efter ca 30 min (bageriet är max 5 min bort) var inte allt med, Inga sådana bröd i dag var svaret. Du får 2 imorgon, OK? Nej det är inte OK, jag kan fortfarande inte äta dubbelt bara för att det inte kom något idag.

Nåja, med del av det beställda brödet på bordet ca 1 tim senare än vi tänkt oss. Och med bara bröd till mig o Jonathan så fick vi dela på allt och hugga i. Olivers var det som inte kunde levereras idag så vi fick lösa frukosten på bästa sätt.

Lärdom? Bra karl reder sig själv. Vill man ha något gjort är det bäst att göra det själv.

Nu kan inte jag baka croissanter, särskilt inte de med choklad inne i eller donuts med socker på för den delen och om jag tänker efter riktigt noga är jag ingen hajare på annat bröd heller... men i alla fall.

Jag håller tummarna att allt det vi beställt till söndag morgon kommer...

Hälsningar
Janne

No comments: