Tuesday, November 3, 2009

Bok klubb?

Ikväll har Ann tjejkompisar på besök. De kallar sig själva Bok-klubben.... det har förvisso pratats om Stieg Larsson, The girl with the dragoon tattoo som är månadens bok, under kvällen men det mesta handlar nog om helt andra saker...

Jag har fixat lite kvällssnacks i form av toast skagen, tunnbrödsrulle, knäckebröd med olika toppings såsom lax räkor kaviar ägg dill majonäs mm mm. Allt i temat svenska delikatesser. Vi vill gärna sprida den svenska matkulturen så mycket det bara går.

Alla njöt av snacks'et och efter ett tag kom en liten fråga härledandes från boken där de dricker en del.... Aquavit? vad är det för något egentligen? Det blev till att servera varsin OP Andersson til tjejerna och vips flög ljudnivån upp en eller två nivåer... Kunde även ebjuda Bäska Droppar och GammelDansk men jag tror inte de gick lös på de dryckerna.

Nu är jag klar med "marktjänsten", frivillig sådan (annars hade nog Ann sett till att inget smakat fisk...), för ikväll och fått lite egen-tid vid datorn.

Ska nog lägga mig i soffan uppe och sätta på en film och somna till den tror jag.

Förresten, jag kunde toppa deras 'bok-klubb-snack' med att berätta om dagens nyhet om Stieg Larsson och hans arv som det stod i dagens tidningar på nätet. Passade perfekt att den nyhet kom just idag!

Janne

No comments: