Sunday, February 24, 2008

1st base....

…2nd base …. 3rd base and ... HOME!

Idag har Oliver testat spela baseball för första gången och gissa om det gick bra! I uppvärmningen så kastade jag och ett par andra coacher bollar till alla blivande baseball stjärnor och Oliver fångade några riktigt duktigt. Lärde sig tekniken med handsken och att stänga igen med den andra handen samt kasta tillbaka bollen! Wow!

Matchen skulle starta! Olivers lag, The Braves, fick börja slå. Efter en 4-5 killar och tjejer som slagit var det Olivers tur och som tur var hade vi övat även på att slå med slagträt innan. Hur coolt som helst, de har en bollhållare som man lägger bollen på och sen är det bara att slå! Oliver missade första men fick en bra träff på den andra och bollen for iväg! Han satte av i högsta fart och hann till 1st base utan problem, kanske hade han hunnit till 2nd base också men han tog det säkra före det osäkra och stannade.

Efter ytterligare 3 slagmän/tjejer så gjorde han det! Tog sin första poäng i Baseball! Gissa om det var en stolt coach och pappa då! Det fick bli en High five som gratulation!

Sen var det dags att byta sida så att The Braves fick vara på den delen av planen som man fångar bollar (jag skall börja lära mig regler och uttryck nu, kände mig faktiskt lite ”off” eftersom jag fick fråga vad en del saker har för facktermer...) och Oliver fångade en boll men hann inte riktigt till 3rd base före en av deras löpare.

Det var roligare att slå än fånga tycktes det!

En annan anekdot från idag var att jag har sett min första homerun live! Det var en av Olivers kompisar William som gjorde den. Han var jätteduktig. Där har vi något att träna på att bli så bra! Pappa ger sig inte, förlåt Oliver menar jag.... man ska ju inte pusha sina söner sägs det ju!

Nu är det träning på tisdagar kl 4 till 5 och match på söndag förmiddag. Kommer att bli en rolig upplevelse för oss alla.

En annan sak, ni skulle sett alla mammor som var o tittade på, hjälpte till, ropade, stöttade, och ville väl! Precis som i amerikanska filmer.... ja förresten vi pappor var inte så dåliga heller kan jag erkänna!

Jag och Ann har förresten NY Yankee’s som favorit lag sedan vi var i NY 2001 och hittade en jättegullig NYY dräkt till 6 månaders barn som vi köpte även om vi inte hade Oliver då. Den kommer en del av er kanske ihåg? Efter den grunden bägge fick i 6 månaders åldern ska vi väl kunna styra in barnen i NYY-riktningen hoppas vi!!!

Kram från 1st, 2nd, 3rd and HOME!

No comments: