Saturday, February 23, 2008

Sista fredagen.....

En helt vanlig fredag, kanske...På måndag börjar jag mitt jobb och inget blir sig likt. Tennisen får spelas på eftermiddagen i heta solen. Inte lätt att få partners som vill spela mitt i alla skolhämtningar eller ens på kvällarna när det är familjetid eller om mannen är borta så måste en barnvakt hyras. Tennistränarna rynkar på näsan och säger –Nä det är för varmt och jag sover helst då!
Diva träningen med tjejgruppen får tränas utan mig.
Men jag ser fram emot mitt ”nya” liv. Jag ska jobba 20 timmar i veckan och har sådeles ”ledigt” på eftermiddagen. Jag har köpt nya pennor, pennvässare och en ny antecknings-bok. Jag har beställt 3 nya byxor med 2 toppar och hittat ett par sandaler, inte lätt. Måste ju ha kläder på mig. Linne och kort kjol passar inte på ”jobbet”. En kompis sa igår. Men Ann du ska ha hand om kladdiga små 3 åringar inte jobba på kontoret. Min kompis förstår inte.... Måste ha nya saker vid skolstarten, måste....

Så sista fredagen blev allt utom lugn. Gällde att klämma in så mycket som möjligt!

7.30-9 Tennislektion med tränaren ( Jason) som lärde mig spela. 5 tjejer, jag var bäst, snabbast, ville mest, men förlorade sista gamet mot tyskan. Fan!

På vägen hem cykla inom affären handla ost till playgroupen i eftermiddag.

9.30-10 Förbered för playgroup, berätta för personal om dagen. Be Ms Thu komma tillbaka och hjälpa mig med Jonathan i eftermiddag och städa undan efter alla ungar som gått bärsärkargång bland mina välsorterade leksaker.

10-10.30 Datatid, läsa mail och duscha.

10.40 Lämna lunch till Oliver och hämta Jonathan. Berätta för Ms Erin Jonathans lärare att i fortsättningen kommer min chaufför hämta honom. Jag jobbar. Fick höra av Ms Erin att Jonathan har varit arg, kastat spannar och puttats och gråtit en del på 3 timmar, inte dåligt! Jag lyssnar förstående, samma kille hemma. Älskar 3-åringar! Varför ska jag jobba med såna busar?? Jo det ska bli såå kul. Jobba är bra.

11.10 På vägen hem från skolan klipps Jonathan. Janne har klagat på den hockeyfrilla hans son har haft i duschen på kvällarna. Det tog 2 frisörer att klippa denna slingriga pojke. De gyllene lockar är no more.

Blev sen till lunchen med tjejerna, skickade Jonathan i bilen och gick dit. Puh, varmt!
Åt en sallad med 2 amerikanskor, 2 hollänskor, 3 brittor (eller Brittskor??) 2 Australienskor och 1 Nya Zeelänsk. Alltså vi åt var sin sallad och pratade om hur vi ska fira av vår vän Helen från Skottland som ska flytta till Jakarta. Då sa Wynanda jag ska till Kina i august... Oj nu börjar det. Alla ska flytta nån gång.

13.10 åker till skolan för att ge nya läsläxor till Olivers klass. Jajemen hjälper till där, är man lärare så är man. Väldigt spännade att följa med i klassens läsutveckling, de är 5 och 6 år. Man blir impad dessutom är engelska 2:a språket för de allra flesta.

14.20 åker jag och Oliver hem. Nu kommer snart playgroupen. Det kom 5 mammor med 9 barn plus mina 2. Lagom faktiskt. Vin ost kakor frukt alla var glada.

17 kommer Janne hem fnissar glatt och öppnar en flaska till. Han halkar in på våra samtalsämnen.

17.30 jag packar en övernattningsväska till Oliver. Han ska försöka att sova över hos Harold i natt. 2:a försöket, 1:a var Harold hos oss men stannade inte kvar.

18 Jona matas och badas. Han bajsar i vattnet så det blev en dusch till sist.

18.30 Janne och jag lämnar huset för att inta en fin middag på en fiiin italiensk rest. Jonathan äter godis och ser på Wiggles med Ms Mai.

21. 15 Vi sitter på restaurangen får samtalet.... Oliver vill hem. Vi betalar och åker hem.

22.00 Huset sover sött. Jag är helslut efter min sista fina dag i frihet.... Janne säger man skulle kunna tro att du ska in i fängelset.... Hmmm känns så, älskade min frihet..

Kram Ann

No comments: