Saturday, April 11, 2009

Påsken ...

Igår när jag kom hem från jobbet så var huset i full Påsk-skrud bla ris med färgglada fjädrar i, gula blommor dock inte tulpaner utan rosor istället. Tror faktiskt inte jag sett någon tulpan överhuvudtaget i Vietnam. Så påsk-stämningen började komma sådär på skärtorsdags kvällen.

Imorse när Jonathan kom ner till frukost hade han bestämt själv vilka kläder han skulle ha på sig för att äta i. Han kom med tomte dräkten! Och det är ju helt klart när man tänker på det! Sista dagen för jul är ju påsken! Eller hur var det nu de sjäng i julsången: ”...julen varar än till påsken”. Nåja det blev ett stort leende från både mig o Ann.

Igår var jag med Oliver på en skol utflykt. De jobbar just nu med vad som finns i floder, vattendrag och hav och skulle således ut för att se vad de kunde hitta på Saigon River. Det blev 90 min båttur och de skulle försöka hitta olika sorter båtar och prata om vad de används till. De hittade pråmar, containerbåtar, förjor, turistbåtar, husbåtar, bogserbåtar, speed boats och säkerligen någon sorts båt till som jag inte kommer på nu. 3 stycken grade 1 klasser ca 60 elever på en båt, snacka om att man hade ögonen öppna hela tiden och va på helspänn!

Vi har inget påsklov i skolan ej heller någon dag ledigt från jobbet så det är som vilken vanlig helg som helst för oss men vi ska nog ha en glad påsk och kanske äta ett ägg eller två! Vi är bjudna till skola på Gala Dinner, det är skolan som fyller 15 år och bjuder in alla föräldrar på en Gala kväll med middag och drinkar. Vi är en hel del bekanta som skall gå så det kommer säkerligen att bli en trevlig tillställning.


Glad Påsk önskar vi er alla

Janne, Ann, Oliver och Jonathan

No comments: