Monday, April 13, 2009

Teknikens underbara värld....

Hade bestämt mig för att jobba ifatt i min mailbox på flygplatsen idag och gissa vad som händer då!!! Jo kan inte komma åt internet via de 3 olika trådlösa nätverken! Attans oxå!!!!, oj vad man känner sig utlämnad till teknikens underbara värld... får göra ett nytt försök i på flygplatsen i Singapore eller på hotellet i Jakarta som är slutmålet med denna resa idag. Hoppas va framme kl 22 ikväll.

Och andra sidan...

... så ger det mig hyffsat mycket tid att komma in i min Bodil Mårtensson roman om Joakim Hill vid Helsingborgspolisen som jag precis påbörjat. Efter att jag tidigare har läst två av hennes kriminal romaner, ”Brottskod 09” och ”Jag vet att du är ensam”, så har jag satt tänderna i, eller mer ögonen egentligen..., ”Rebeccas blod”. För er som inte vet det, så är Bodil Mårtensson en författare från Rydebäck som skriver om en polis i Helsingborg och trakterna runt staden och dess påhittade story’s och ett tack skickas härmed till mina Rydebäcksboende svärföräldrar som tipsat om henne som författare. Förresten, är de någon som vet om hon har skrivit fler böcker än dessa ovan nämnda?

Denna bok jag nu har påbörjat är, om jag förstått saken rätt, lite speciell eftersom Bodil hade skrivit färdigt boken, hade sparat den i sin laptop och en säkerhetskopia på ett usb-minne och då blev laptopen stulen! Gissa var usb-minnet satt? Jo, i datorn.... bra tänkt men fel i alla fall eller vad man säger.... Bodil vädjar i tidningar eller annan plats om detta och tro det eller ej... tjuven lämnar tillbaka materialet till boken. Vet tyvärr inte hur det gick med laptopen dock. Häftig story om denna boken i alla fall. För er som läst den, avslöja inget är ni snälla....

Hälsningar ”bok-malen” Janne

No comments: