Saturday, April 11, 2009

40 +...

Det är inte åldern jag menar om nu någon trodde det, utan vädret här i HCMC!

Idag spelade jag 90 min tennis mot en kompis. Förlust med 7-6 (7-2 i tiebreak) och sen stod det 3-3 i andra när vi helt enkelt var tvungna att sluta. Det var 40 + grader och solen stod spikrakt upp över oss och inte det minsta bris överhuvudtaget. Lägg oxå till en luftfuktighet som är i det närmsta tropisk som i en djungel. Det spelade ingen roll om vi tog pauser eller inte, vi bägge var helt slutkörda. Rob, han hade revansch att fordra eftersom jag vann härom kvällen så jag lät honom vinna.... denna gången!

Imorse efter frukosten så var det påsk-skattjakt hemma hos oss. En massa ledtrådar hade gömts ut i huset och killarna skulle leta sig fram. Vid varje ny ledtråd som var gömd lite varstans i huset inne i ett påskägg fanns nästa ledtråd. Det hela mynnade ut i ett påskägg var till dem med en massa godis! Snacka om 2 killar som jublade och hoppade nästan ända till taket av glädje! Överraskande nog finns det mesta av godiset kvar även nu efter lunch. Den som spar han har....

//Janne

No comments: