Tuesday, April 28, 2009

Massage...

Strosade runt igår kväll på det enorma köpcentra som hotellet ligger i efter ännu ett pass på löpbandet och efter en OK middag. (var tvungen att hålla igång benen för att slippa träningvärk...)

Det var då jag såg det, Doctor Fish Foot Massage! Ahh, det kunde va något att unna sig efter 2 tuffa pass på gymmet. Väl där inne på stället så inser jag at Dr Fish verkligen är fiskar! Det var en massa akvarium med fisk i som man skulle stoppa ner fötterna i!

Jag frågade lite försiktigt vad/hur detta går till....
- jo man stoppar ner fötter 10 min i akvariumet med de små fiskarna (4-5 cm stora) först sen flyttar man över till de mellersta fiskarna ca 6-7 cm stora för att avsluta i akvariumet med de stora fiskarna ca 10 cm stora.

Jaha, men hur fungerar det då i verkligheten???
- Jo fiskarna äter på dina fötter, gammalt skinn, förhårdnader och i nagelbanden....

Men gör det inte ont då???
- Nej inte alls, det är bra för blodcirkulationen och får dina fötter och tår att
bli som nya....


OK låt mig testa detta då! sa jag med en försiktighet men med en nyfikenhet som förhoppningsvis märktes mest.

Efter doppen ibland fiskarna så avslutades behandlingen hos Dr Fish med 45 min fotbehandling av alla konstens slag och jag måst erkänna att fötterna är som nya idag!





Känslan när man stoppade ner fötterna i första akvariumet var inte skön! Mycket nervös, orolig och lite äcklad faktiskt men det kittlades bara en stund sen var det OK. Jag hade hört talas om den här typen av behandling innan men aldrig sett den i verkligheten men nu när tillfället uppenbarades så varför inte?


Om någon undrar så är det 2 olika sorters fiskar och den ena är Karp den andra vet jag inte vad den heter....


//Janne

No comments: