Saturday, April 18, 2009

En olycka kommer sällan ensam...

Det är så sant som det är sagt! Igår var det dags att lämna in vår DVD spelare för den hade tydligen lagt av i veckan och jag skulle fixa det i helgen. Kopplade ur hela ljudsystemet och tog med mig spelaren till den största elektronik affären i stan för att höra mig för var man kunde få den lagad.

På väg dit så upptäcker Ann att hennes telefon inte fungerar, inga signaler går fram och när hon ringer mig för att testa så har högtalaren lagt av. Nåja det är ju inte hela världen med en telefon eller dvd som är sönder men att det alltid händer mer än en sak samtidigt!

Väl framme på dvd-stället så svarar de: Ja, tex rakt över gatan har vi vår service station tipsade de mig om och det fick det bli.

Väl inkopplad där funkade DVD perfekt! Int ett enda av alla de problem med ljudet som inte startar, det tuggande ljudet när man startar en film mm mm – allt var som bortblåst! Jaha, det var ca 1 tim i bilen till ingen nytta men med en fungerande DVD med hem så var det värt det.

När vi kom till bilen så ringde Anns telefon och det visade sig att den fungerade också felfritt! Wow magi liksom! Det räckte tydligen att passera förbi ett service ställe så uppfattade både DVD och telefonen att om inte vi fungerar nu så är det nog över för oss!

Så man kan numera också säga att: en lycka kommer sällan ensam!

//Janne

No comments: