Saturday, September 5, 2009

Shanghai...igen!

Då var det dags att åka till Kina och Shanghai igen. Har varit 3 bra veckor hemma på jobbet utan resor, kunnat ”städa upp”/komma ikapp efter semestern. Skönt! Nu är det bara att På det igen!

5 dagar i Shanghai denna gång, i 4 olika ärenden. Samlat en massa olika saker för att slippa resa så ofta hit...

En rolig incident på flyget igår natt... kom på planet bland de sista av alla. Satt en kille på min plats redan. Frågade om han hade plats där eftersom jag hade den platsen. Svaret var ett grymtande, och flyttade ett steg i sida. Frågade ännu en gång om han hade DEN platsen? Inget svar. Bad flygvärdinnan kolla och det visade sig att han hade en plats några rader längre bak med fler människor på hans rad. Jag hade, som frequent flyer, bett om att reservera en rad med 3 säten om det var möjligt och det lovade den snälla tjejen i in-checkningen att göra eftersom flighten var långt ifrån fullbokad. Jag kunde ligga och sova i alla fall 3 tim utav resan som varade 4 timmar. Någon förmån skall man väl ha som guld medlem tycker jag!

Hoppades på en ”kort arbetsdag” men klockan sprang iväg till 19 innan jag kunde lämna kontoret. Kom hem efter 10 min promenad och slängde mig på sängen, zappade bland kanalerna på TV’n och kände hur trött jag var. Somna utan middag eller ett pass på gymmet och middag efteråt var frågan jag ställde mig. Gymmet och middag fick det bli!

Upp på löpbandet, 30 min inprogrammerat och det kändes riktigt bra redan från början. Blev till att skruva upp tempot! Efter 27 min sved det till i vaden.... nej attans också! Känslan kändes igen. En sträckning! Efter löpningen o duschen blev det till att promenera en runda för att stretcha ut muskeln. Kändes stelt imorse men blivit bättre under dagen. Vila ikväll och ev ett träningspass imorgon igen.

Nu ut för en Thai-middag med kollegorna!

Over and out from Shanghai,
Janne

No comments: