Sunday, September 20, 2009

Celebration of Culture prep...

När det gäller ”Celebration of culture" har jag valt ut låtar från barnens listor men oxå från världens topplistor och kommit fram till följande...

Barnen kommer att gå upp till lucia toner i lucia dräkter i 30 sek... för att sen slita av sig dom och börja sjunga Hooked on a feeling med Björn skifs eller rättare sagt Blue Swedes (Blåblus hette dem i Sverige).... Vår Daniel tar på sig en handske och hatt och moonwalkar ut från scenen (vår lilla tribute till Michael Jackson) sen Roxette med Joyride som tar över i 45 sek för att sen ge plats till Red Nex och Cotton Eye Joe, då är alla våra 6 svenska barn klädda i cowboy kläder med tillhörande instrument....

Planen var klar och jag var hög av mig själv, mammorna höll inte riktigt med och jag bestämde en lunch i tisdags där jag skulle ge alla chansen att vara med och bestämma..

Jag hade inga planer att ge med mig för min plan var och är vatten tät, vi vinner i år igen på bästa uppträde om jag bara får min vilja igenom... måndag natt sömnlös... Lunchen gick bra och jag fick medhåll... nu skulle jag bara klipp och klistra ihop musiken med en misiklärare på skolan. På onsdagen jagade jag dom, ingen ringde tillbaka, försökte igen i tordags och fick napp. Det tog nästan 2 timmar av Marcus, högstadie lärarens tid, på lektionstid att klippa, tona ner, öka tempot, allt efter mina önskemål. 210 sekunder eller 3.30 min på scen är regeln. Jag var hur nöjd som helst av resultatet, dock fick Joyride bara 20 sek men det fick det bli... En mamma ringde mig på fredagen efter att fått en kopia av min cd. (som jag själv kopierat) och sa; Ann cd’n är bara 2.17 min inte 3.30...
Oh nej den coola maskinen räknade inte sek men i min och sek och nu hade vi helt plötsligt 43 sek för lite.... Hämtade Jonathan och skickade hem honom och fixade skivan igen med Marcus.... nu så....

På söndag läs imorgon kommer barnen hit och då ska det övas....
Det råder landkamp och att hålla hemligt mellan länderna. Vid lunchen i fredags hade jag date med 2 tjejer från NZ och 1 från US. NZ hade Celebration of cultura möte och dragit i sig en cocktail redan vid lunch för att bli kreativa. Under lunchen en del mun hugg och frågor om vad de olika länderna skulle göra, vi var alla duktiga på att hålla tyst...

Attans också... fått något i ögat mitt i Cotton Eye Joe... kan det va Joe kanske?


Foto pose...


Detta ÄR "Directors Cut"- preview....

Ann "Director"

No comments: