Saturday, September 5, 2009

Hemresan påbörjad...

Lämnade kontoret aningen tidigare än vanligt, hade ju en lista från Ann och ungarna som skulle handlas på IKEA och tog det nu idag på eftermiddagen. Stora äverraskningar väntar hemma när det skall öppnas väskor!

Passar även på att testa min vad och det gick sådär, 20 min sakta jogging sen kom det tillbaka så jag stannade med detsamma denna gång. Få se om det känns bättre i helgen, då är det bara att på det igen.

Sitter nu på Starbucks och dricker en riktigt schysst kaffe, någon sydamerikansk blandning. Unnar mig denna stund innan taxi till flygplatsen.

Ni skulle sett i morse förresten, på promenaden från hotell till kontor så går man igenom ett stadium område och när man skall ut ur det är det en smal öppning i staketet så att man kan gå igenom. Eventuellt oxå cykla eller köra moppe. I morse kom där en mopedist i full karriär och han parerade inte riktigt stolparna och att vara precis mittemellan... styret träffade en av stolparna och han flög som en projektil framåt. Givetvis utan hjälm men han hade långbyxor och skjorta i alla fall. Efter några sekunder så hade det kommit fram ett antal kineser till honom och han lyckats sätta sig upp. Blödde en del från huvud/ansikte och verkade vara OK i övrigt men han var nog ordentligt omtumlad och blåslagen. Usch! Han kör nog lugnare där imorgon...tror jag.

Take off (från Starbucks/hotellet) om 1 tim,
Janne

No comments: