Saturday, September 5, 2009

Onsdagen avklarad

Så då var 3 av 5 dagar fixade, ligger på rummet slöar, ska snart somna till en barnslig amerikansk collage film... ja ni vet en sådan där film där det handlar om ett par tjejer som är otroligt förälskade i skolans snygging och han är, tro det eller ej, oxå förtjust i dem. Etc etc bla bla mm mm och sen slutar filmen lyckligt. Och ja, tjejen är blond och killen har sidbena och är stjärna och eller quarterback i fotbollslaget på skolan.... inget högt odds på den va?

Var på en italiensk restaurang i kväll med ett par kollegor och det mest förvånande var att ägarinnan till stället snackade ingen engelska utan bara kinesiska och italienska.... Det var bara jag som kunde några ord på italienska typ: Una biera, una bruscheta al pomodoro, una pizza Quattro Stagione, grazie. Och jag lyckades även beställa en tallrik fusilli bolognese. (förlåt stavningen om det är något fel, skriver som jag tror mig uttala det...) den andra kollegan skulle ha en lätt beställning... una pizza margeritha!

Grazie! Svarade servitrisen och jag blev lite förvånad när maten kom och det var precis vad vi ville ha och hade beställt! Ha, italienska är ju ett lätt språk eller....

Ha det gott
Janne

No comments: