Sunday, September 20, 2009

Helgen med korta ord...

Började med att jag föreslog att vi skulle gå på bio i fredags kväll. Wow vilken toppenidé det var. Alla jublade och det visade sig att Disney’s senaste, G-Force, hade premiär den dagen. Kanon rulle alla tyckte den va häftig! Vilka tuffa hamstrar som agerade som CIA agenter typ. Killarna trötta på väg hem, Jonathan somnade i bilen och Oliver 2 min efter vi kommit hem.

Kan inte bli annat än succé om man räknar in pizza, bio, godis och popcorn!

*****

I lördags var det fotboll för mig och Oliver som vanligt och sen när vi kom hem så lunchade vi och slappade hemma. Efter eftermiddagsfikat när Ann står och diskar så händer det: Kackerlacka som kommer klättrande på fönsterkarmen och Ann skriker ut: iiiihhhh Du ska UUUUT! sen tar hon tag i kackerlackan öppnar fönstret och kastar ut den! Jag stod med hakan vid tårna och var helt förstummad.

Vilken Super-woman man är gift med!

*****

Hade köpt mig en ny leksak när jag var ute och reste, en iPod Nano med en tillsats för löpning. Man kopplar på den och då kan man ställa in hur lång träning, vilken typ av träning, den räknar kalorier som förbrukas bla och man har en playlist av låtar ihopkopplat med den som spelas under träningen. Sen har den en funktion som är hur schysst som helst, man kan med ett enkelt knapptryck få fram sin Powerlåt. En låt som man får energi utav och vid en tung period i träningen så trycker man igång sin Power låt och vips så går träningen lättare.... nja, riktigt så har det inte varit de 2 rundor jag sprungit i helgen. Men den har varit skoj att testa och skall fortsätta göra så.

*****

I morse när vi åt frukost, vi har ju den förmånen att få nybakat hemkört till oss och brukar göra så på helgerna. Idag fick Jonathan sin favorit bulle: Choklad croissant! Efter en stund så tyckte Jonathan att han var klar och helt sonika gav resten av croissanten till Charlie som smaskade i sig den med lätthet. Sen sa Jonathan, jag är klar! Kan jag gå från bordet? Vi undrade naturligtvis hur Jonathan kunde så snabbt få i sig sin croissant så snabbt sen såg vi en smaskande hund bredvid Jonathan och förstod vad som hänt...

*****

Idag var det första träningen av Celebration of Culture! Vilka killar och tjejer. Detta kommer att bli kanon bra, i klass med i fjol eller rent av ett snäpp bättre till och med! Synd bara att ett super-fan inte kan va med, är i Kina den veckan....

Malin, Anders, Sara och Simon stannade en stund så barnen fick leka och bada. Blev perfekt så vi kunde bekanta oss med dem lite bättre. De är nyinflyttade sedan några veckor och Anders jobbar för TetraPak.


tja!
fam Björkman

No comments: