Saturday, September 5, 2009

Internationellt...

Konstaterade att den internationella influensen på mat är total denna vecka! Har varit i Kina i 4 dagar och ännu inte ätit kinesiskt! Svenskt (köttbullar och lax), amerikanskt – McDonalds, Thailändskt (starkt och blandade saker), japanskt – sushi, italienskt – pizza mm. Få se det kanske blir kinesiskt imorgon bara för att jag inte ätit någon kina mat i veckan! Isåfall blir det inte sötsur sås.... som är det mest kinesiska man kan få hemma i Sverige!

Nu ikväll planerar jag den första fotbolls träningen! På lördag smäller det, då startar Saturday Sports som skolan anordnar och jag har anmält mig som coach till fotbollsträningen. Oliver skall va med och jag ser verkligen fram emot lördag redan nu. Det ska tydligen va 19 killar/tjejer mellan 7-9 år. Har även ett par assisterande coacher så man skulle kunna se mig/oss som:

De 3 musketörerna.... Sven-Göran Eriksson – Tord Grip – Hans Backe!

Liknelsen är väl lite väl avlägsen kanske då det bara är jag som är från Sverige!

Imorgon hemresa och sista shoppingen på IKEA innan väskorna slås igen! Ska få plats med bla handdukar, lampor!, snacks, lök, sylter och annat gott och blandat. Killarna hemma, ja Ann också för den delen, ser det som rena julafton när jag kommer hem från Kina eller Sverige och får va med och packa uppmina väskor! Det brukar jublas högt över blåbärssylt!

Nu ska det drömmas gott, god natt från Shanghai
Janne

No comments: