Sunday, September 20, 2009

Dinokalas...

Veckan har bland annat bestått av kalas planering.... Dinokalas!

En kompis till mig eller mer rätt en bokklubbs kompis frågade mig om jag hade kaffe- sump till henne i förra veckan.
-Självklart har jag det.. (Zoegas ska tilläggas)
-Vad ska du ha det till?
- Jag ska göra fossiler...
-Fossiler du ska väl inte ha ett dino party??
- Jojo det ska jag.( hennes Jacob fyller sex och har beställt ett dinoparty.)
-Ja men kan jag inte få lite tips för min snart 5 åring älskar dinos igen och önskar ett sådant party....och här kan man ju INTE bara gå in på ETT köpcentrum och köpa dino saker man MÅSTE tillverka allt själv.....

Så hennes planer kom och oj oj oj lite för avancerat för min lille men kul...
Som ni vet är inte Jonathan för stora samlingar så vi bestämde att bjuda in 4 kompisar till honom.

Janne berättade vad som stod på schemat... och så här blev det:
Jag hämtade Jona och Lloyd från skolan 13.30. Då hade varit strömavbrott hela dagen och vår generator fungerade.. 14.30 generatorn dog och ingen ström till spis eller aircon eller musik eller vatten... Jvla skt.... Ringde efter rep han skulle komma..... Kom inte förstås men som vanligt har vissa tur och strömmen slogs på för alla kl 14.58.... Jonathans gäster kom 15.00....

Gästerna kom och fick dino tröjor och party hattar. Vi gick till bordet och tryckte fram fossiler i kaffedegen som skulle brännas i ugnen i 300 grader i en timme... Vår vulkan visade sig på sin bästa sida och skummande flitigt....
Sen sprang vi upp på 3e våningen för Dino pyssel och lekar med härlig Dinomusik.
Jonathan grät när fotspåren tog slut och dom skulle dela stora fotspår tillsammans när musiken stoppades men efter flitigt övertalande kom han ut från toan när vi skulle leka ägg leken.. pust... It’s my party and I cry if I want to....
Eftermiddagen avslutades med chokladkaka med dino strössel och ljus och till sist paket öppning…

Hälsningar
Ann-osaurus

No comments: