Tuesday, January 1, 2008

Julen....

Julen och dess helgdagar har varit en massa olika aktiviteter bla en ’spansk tapas’ kväll med sangria, ’skotsk moulded wine’ kväll, ’holländsk glüewine’ kväll. Vi skulle även varit på ett Nya Zealändsk desertparty (låter något det) men vi var bortresta då så tyvärr kunde vi inte.

På juldagen så bestämde vi oss för att åka in till stan för att se alla juldekorationer som hade satts upp i alla affärer och på gator och torg. OJ vilket skådespel vill jag lova, enormt mycket belysning av olika slag såsom blinkade röda lampor till mycket trendriktiga blå ljussken över vägarna. Jag tror bestämt att ALLA med motorcykel var i stan och körde runt bara för att det var jul. Vi gick en promenad och tittade runt och fascinerades av alla juldekorationer alla slag. Vilket skådespel! Avslutade med en spansk kväll och tapas och Sangria!

Men mest av allt har det varit lugnt och fridfullt med familje tid och varit hemma och tagit det som det kommit.

Jag kan även avslöja att jag har tagit tag i något som legat vilande under några år med ett fåtal undantag... Golf! Spelade min första 18 hålare på annandagen och det kunde konstateras att jag behöver nog träna lite mer... kommer aldrig att avslöja resultatet men jag kan meddela er att det är bevisat att det inte håller att spela 1 runda vart annat till vart tredje år utan att det syns på antal slag... Men skam den som ger sig, jag har redan bestämt med kompisarna att nästa gång det är dags för golf så skall jag med och hoppas då att all damm från klubborna då är borta så att det går att spela med ett antal slag närmre mitt hcp.

Ann tyckte förresten att jag var bäst klädd av alla på banan! Hur hon nu kunde veta det eeftersom hon inte var med vet jag inte men skorna hon köpt till mig i farsdagspresent 2006 packades upp och invigdes nu (inga skoskav så de passade perfekt... kunde inte ens skylla på dem!) ! Tröja och byxa i färgmatchning! Vitt, svart och orange! Ni skulle sett mig på 19 hålet! Jag tor jag vann där i alla fall...

Kram från fam Björkman

No comments: