Tuesday, January 8, 2008

Smått o gott...

Ny match på lördag! Tennis igen mot The Denton’s... denna gång skall vi gå segrande ur striden har vi tänkt oss! The Denton's har kanske en anna plan... Det låter som om det är på blodigt allvar och det är det oxå! Det är bara så att The Denton’s vet inte om det.... Ann och jag tycker inte om att förlora så vi skall göra allt som står i vår makt att vinna denna gången.

Skolan har börjat och jag har fått rapporter ända till Kuala Lumpur där jag befinner mig denna vecka att det har varit en bra start för grabbarna. Oliver har fått en ny lärarinna, Ms Marissa. Den förra flyttade till Jakarta i julas och Ms Marissa verkar vara en glad, trevlig tjej med fart i är Ann’s första intryck.

Jonathan rusade in för att träffa sina kompisar och det var inga problem alls att lämna de första dagarna, skönt att det gick smidigt!

Ann är i full fart med att planera ’International Day’ på skolan med 2 andra svenska mammor till barn på skolan. Den är nästa söndag och det är hög tid att färdigställa planerna. Det skall tydligen bli något om djur som finns i Sverige. Låter spännande! Bara de inte ber mig klä ut mig till en björn, snok, varg eller ekorre eller något annat djur för den delen.... Ställer inte upp isåfall!

Ha de bra på er alla
Janne

No comments: