Sunday, January 20, 2008

The perfect Sunday (morning)!

Vaknade upp kl 06.50 och tänkte: har jag försovit mig? Jag hade nämligen glömt att ställa klockan igår kväll och eftersom jag hade tennis timme inbokad så var det viktigt att jag vaknade.
Nä det var bara barnen som tog sig sovmorgon! Äntligen, passade utmärkt en söndag. Frukost alla 4 och alla åt ordentligt! Kan ju inte bli en bättre start på denna söndag!

Kl 8.00 Tennis! Match mot min kollega och debut i min nya tennisdräkt som Ann köpt åt mig. Dö-snygg... Väl där så kändes det lite sådär i slagen. Kom inte riktigt igång på något sätt. Men iallafall, det var bara att ta tjuren vid hornen och starta matchen.

1-0, 2-0, 3-0, 4-0 till min kollega och jag tänkte vad är det som händer. Jag brukar ju faktiskt vinna mot honom. Nåja 4-1 kom och jag tänkte nu är jag på G. 5-1 och jag var nere på jorden igen. Min tur att serva och 5-2, då tänkte jag ett genombrott och det blir
5-3, då ser det inte så illa ut iallafall. Såg på honom att han såg trött o hängig ut så det gav mig mer styrka och jag lyckades utjämna till 5-5 , då var jag het vill jag lova! Avslutade med 2 raka game och vinst 7-5. Kändes kanon bra!

Kom hem och tog det lugnt vid poolen med hela familjen, badade solade under klarblå himmel och lekte med grabbarna en del. Grabbarna hade haft en underbar morgon och allt var på topp!

Enda ’molnet på himlen’ var att jag var av med Ann några sekunder.... När jag kom hem hittade jag henne inte och hon svarade inte när jag ropade (skrek enl Ann)! Det visade sig att hon var och borstade tänderna. Åhhh skönt att det redde ut sig tyckte jag så inget störde ’The perfect Sunday (morning)’.

Nu är Oliver på Jackson’s 6 års kalas och skall hämtas kl 5, Ann har stuckit på en överraskningsfest för en av tjejerna som skall flytta. De ska åka båt, gå på Pagoda (Vietnamesiskt Buddistiskt tempel), kaffe i stan och verkligen kolla med hon som skall flytta hur mycket av Vietnam, HoChiMinhCity och vietnamesiska hon lärt sig sen avslutning med middag i stan på en vietnamesisk restaurang.

Jag och grabbarna har en egen kväll, tror det blir biokväll med popcorn kanske och en trevlig Disney rulle!

För att bli den perfekta hel-dagen, så skulle Ann varit hemma i eftermiddag och kväll också! Men det är kanske att begära för mycket! Jag är SÅ nöjd ändå!

Kram på er alla Janne

No comments: