Tuesday, January 1, 2008

Gott nytt år...

Hade en otrevlig och flera trevliga händelser i nyår! Det började med att vi hade dukat upp för en nyårsmiddag hemma. Vi skulle ha den ute på verandan och det var oxfile/tonfisk och potatisgratäng som stod på menyn. Bordet var dukat och det enda som skulle bli klart var dryck och mat... Det var DÅ det hände... Ann skulle ställa ut dricka och jag hör ett gallskrik!!! JANNE KOM! ÅH VA ÄCKLIGT! Jag släppte naturligtvis allt jag hade i händerna för jag trodde att något allvarligt hade hänt. När jag kommer ut i vardagsrummet så ser jag Ann stå och blunda och chippa efter andan och allmänt mår illa! Hon bara pekar ut på bordet. Vad ser jag om inte en objuden gäst som hade kommit! En stor fet äcklig råtta stod mitt uppe på bordet och väntade på att det maten skulle serveras! Jag överdriver inte men råttan var nog 25-30 cm lång plus svans! Ett enkelt beslut var att låta de tallrikar och annat stå kvar där ute för att istället duka om bordet och denna gången blev det inomhus.

När vi äntilgen slagit oss ner så hälldes det upp bubbel dricka till oss alla 4, 7-up i champagne glas, och skålades och firade in det nya året tillsammans! Oliver och Jonathan tyckte det var häftigt att skåla i riktiga champagne glas! Som vanligt så klingades det i glaset och Oliver höll välkomst talet och önskade oss alla ett Gott Nytt År!

Efter middagen så var Ann och jag bjudna till vänner för att fira in nyåret. Det var en trevlig kväll även om det inte var alldeles för varmt så behöver man ju dricka kylda drycker.... Smakade bra! Det var för övrigt ”temafest” på nyåret. Temat var ’hattar el huvudbonad’, alla skulle ha hatt på sig och jag fick beslutsrätten av Ann att bestämma vilka hattar vi skulle ha. Jag ville inte ha en för stor för då skulle jag bli svettig så efter en del letande hittade vi de perfekta huvudbonaderna... Det blev en 'Mickey och Minnie' variant. Vi hade varsitt öronpar på oss så att vi var som Mickey och Minnie! Lagom mycket och det var många som tyckte det var en cool idé. Det tyckte vi oxå!

Så vi vill önska er alla ett Gott Nytt År på er alla bloggläsare!

No comments: