Tuesday, January 1, 2008

Mui Ne...

Vi blev sugna att åka till Mui Ne några dagar och lyckades få tag i ett rum på Sailing Club. Det är två av våra vänner som driver det stället och det är nog det bästa resort’et i Mui Ne om ni frågar oss.

3 dagars familje tid med bad och lek i poolen och framförallt på stranden och i havet var underbart. Oliver fullständigt älskar att bada i havet och vågorna medan Jonathan tycker de är lite farliga och springer gärna upp ur vattnet när vågorna kommer men han älskar att strosa runt och upptäcka saker på stranden i stället såsom snäckor, vattenpölar, gropar och inte minst det dagvatten avlopp som rann ut i havet. Det var intressantast av allt!

Vi fick en perfekt bungalow med ’Ocean View’ och det visade sig att den låg i princip på stranden. Det var bara trappan upp så kom man rakt in i vår lilla trädgård med egen strand och solstolar. Åhhh vad vi njöt! Så pass mycket att Ann läste första delen i Stieg Larssons trilogi om ’Millenium’ i ett nafs. Jag ’klapp’ den andra delen och vi är bägge redan sugna på att läsa kommande bok. Tyvärr har vi inte den tredje själva så jag får ge mig till tåls tills jag kunnat införskaffa mig den medan Ann kan gotta sig i ännu ett äventyr med en gång! Jag får nog ta något annat under tiden så som Leif GW Persson och julklappsboken kanske.

Ann, Janne, Oliver och Jonathan

No comments: