Saturday, January 12, 2008

Vägbeskrivning....

Igår efter jobbet så bestämde jag mig för att ta en löprunda och efter 40 min och ganska trött så på de sista 50 meterna innan jag kom hem märkte jag en bil som körde upp sakta bredvid mig. Tänkte vad är det för en typ? Hade mina tankar på att spurta och hinna hem innan låten med Magnus Uggla slutade i MP3 spelaren.
Såg då att en av våra kompisar hissade ner fönstret och vinkade åt mig. Hon var ute och övningskörde med deras nya chaufför. Kan låta som ett ’i-landsproblem’ men det är inte lätt om inte chauffören pratar engelska att ge vägbeskrivningar... De var på väg till en gemensam vän som bodde en bit bort. Jag försöker naturligtvis att hjälpa till men, hmmm inte ens min engelska kunde hjälpa den vilsne amerikanskan med hennes chaufför!

Man har ju hört om folk som kört fel/vilse i stora städer och tagit taxi’s till hjälp att köra framför till rätt address. Jag gjorde en variant av det... trött som jag var bestämde jag mig för ytterligare ca 1 km löpning och de fick köra bakom mig till addressen de skulle. Stupade i mål när jag väl var hemma igen.

Pust från en tröttsprungen Janne

No comments: