Saturday, January 23, 2010

lördag...

Igår blev det en aktiv dag vi som bara skulle va hemma och ta det lugnt eller hur var det nu?

Oliver och jag cyklade iväg för att handla frukostbröd.

Jonathan och jag cykeltränade på gatan. Ann tog Charlie på en promenad och då skulle Oliver cykla med. Efter ett tags cykel träning med Jonathan blev det förmiddagsfika och vila för honom. Jag kände för en löprunda innan lunchen och stack ut på det. Efter 100 meter så möter jag Oliver komma cyklandes ensam! Wow, han fixar att cykla hem själv nu! Var är Ann? hann jag tänka innan jag såg henne komma ytterligare 100 m bakom på väg hem.

Efter mina 27 min på halvmilen (med tunga cykeltränar ben) så blev det några push-ups och sit-ups och sen ett dopp i poolen, stretching och sen en dusch. Redo för stan! Sen bowling!

Kom hem och trodde det var lite vila som väntade men då plockar Oliver fram baseball handskarna så det blir att kasta några bollar oxå... i sisådär 40 minuter innan han tröttnade! En kall öl väntade då! Välförtjänt kändes det som i det läget!

Blev en Italiensk afton igår på en närliggande restaurang, satt i en trädgård med vita dukar, levande ljus, floden flöt förbi bakom oss, lite musik på i bakgrunden, ungarna på ett schysst humör (tänk vad ett PSP eller Nintendo DS kan hjälpa...) en flaska rött och ett par olika förrätter. Hmmmm vad vi njöt efter en perfekt dag!

Cyklade hem i mörkret och fick killarna igenom duschen och i säng. Sen lite Australian Open på tv’n. Jag säger bara Roger Federer. Vilken utskåpning även om siffrorna visar en hyffsat jämn match (6-3, 6-4, 6-4) men det verkade som om när RF ville vinna vann han. Så enkelt var det. Vi somnade gott i soffan framåt kvällen.

Ha det gott

No comments: