Thursday, January 7, 2010

Cancelled!!!!

Så har det hänt faktiskt för första gången. Jannes flyg hem blev cancelled.
Usch vad orättvist, tycker vi förstås. Vi väntade hem honom natten till idag men han kom aldrig.
Jo då tack vare mobilernas närvaro fick jag ett meddelande mitt i natten så jag slapp vakna och undra.
Hur överlevde vi förr??
Och om man tänker efter hur överlevde vi utan datorn och facebook, friv, dataspel och allt annat. Hur överlevde dom förr utan TV att dom inte bara dog!! Jo det gjorde ju folk så småningom...

Vi är inne på den sista vardagen jullov i denna vecka. En vecka som jag inte såg fram emot. Utan Janne, de flesta kompisar utflygna, allt gjort. Filmer, shopping, Zoo...

Först en lång söndag, skateboard parken blev lösningen, bada poolen...beställa pizza och en film.

Måndag Oliver åkte till George, jag gick långrunda med Charlie. Willam och George lekte en stund här, bada poolen och en film. Svenska filmer Hipp hipp och macken.

Tisdag akupunktur för mig, måste bli av med tennisarmen en gång för alla. Lunch med tjejerna på en Japansk rest, skate parken på eftermiddagen för killarna, och en film på kvällen. Movie night är en viktig del på lediga dagar för grabbarna. Tillsammans gärna med snacks och gott. Denna kvällen blev det banankaka och pepparkakor.

Onsdagen Dai Nam park! En lång bilresa speciellt för Jonathan som blir bilsjuk även med åksjuke tabletter. Oj oj oj så grön han är....En mycket trevlig dag med familjen Dentons 4 ungar och nanny och mamma Sue förstås. Som vanligt undrar man om inte vi är det bästa på Zoo för dagen när alla stannar tittar på oss! Försöker stjäla en klapp på kinden eller ett tjuvnyp på armen eller vad dom kan komma åt. Inga stora skandaler, jag slog bort lite händer och ställde mig ivägen för att skymma sikten på våra barn. Jag vet det låter inte klokt men man tröttnar när folk pekar och skrattar.
Barnen tyckte allt var super. Titta på djuren, mata giraffer och elefanter och allt annat man kan se. Dom har det ganska bra, tycker jag. Ja , djuren alltså!!
Dagens höjdpunkt blev förstås vinter rummet. Japp en kylrum -10C. Man får låna rosa gummistövlar och en fleece jacka. Räcker inte länge när man är dyngsur av svett och i shorts, men vad roligt dom hade. Åka tefat och få snö i ansiktet. För att sen gå ut i tropisk värme igen.
Vi åkte hem nöjda och ingen kräkte. Yeah!!
Jonathan somnade gott i bilen och var tämligen svårväckt men hungrig på kvällen.
Grabbarna fick en movie night med Ms Mai och jag fick en movie night med tjejkompisarna hos Sue. Hon ville visa oss " A wondelful life" en gråt film, chicflic också kallad. Rött vin hemgjorda snacks och lite svensk godis som dessert inte fel, tyckte vi.

Och här skulle ju Janne kommit hem men icke...

Torsdag, grabbarna trötta efter Dai nam, men oxå efter film kvällen med Ms Mai som inte slutade 20.30 utan en timme senare.... ja ja...
Så förmiddagen hemma för dom. Jag smet iväg till tygmarknaden för att shoppa just tyger till en kommande välgörenhetfest som jag råkar ansvara för med 2 andra... Grease är temat så svart tyg med stora rosa prickar på, med matchande rosa tyg till hårband eller skarfs...
Daniel och Sara kom hit kl 14 och hade kul med grabbarna grus. Som Oliver säger vi behöver leka på svenska mamma, för jag förlorar min svenska nu...

Han har så rätt!

Nu gör Janne ett nytt försök att komma hem i natt.
Imorgon blir det lekstund med 2 familjer här på förmiddagen och bio, Princess and the Frog, på eftermiddagen. Vi hoppas att få hämta hem pappa från kontoret på väg hem.

Wow det var allt från mig.
Over and out goooodnight from Vietnam...

No comments: