Thursday, January 7, 2010

Hemresan... del 2: incheckningen

Incheckningen idag var en story för sig... Shanghai Airline förstörde en resväska för mig för ett tag sedan och vi har haft en dialog sedan dess om ersättning. En lång historia kort:
Jag har skrivit rapport om skadan, jag har meddelat väsktyp och storlek, SA har kommit tillbaka med att det finns en ny väska på deras kontor i HCMC att hämta, jag har åkt dit, jag har gått därifrån UTAN väska (de ville ge mig en handbagae väska istället för min hårdplast av största storlek, jag accepterade inte det bytet), jag har tagit reda på vad en likadan väska kostar, jag har mailat Shanghai Airline’s hvudkontor de uppgifterna och visst klagomål, de har ringt mig och ville träffa mig innna jag åker hem idag, jag skulle ”bara” be incheckningspersonalen besked att de skulle ringa efter dem så kommer dem...., jo visst det kunde man ju tro. Efter lite hårdare ord kanske inte direkta hot men i alla fall så kom dem till incheckningen. Där halar tjejen fram 670 RMB motsvarande 100 USD som va priset på väskan och ber mig skriva under! Wow, äntligen löst.

När jag skulle checka in idag så gick det inte enl personalen. Det var för tidigt. Kom igen nu vettja. Det funkar varje gång jag är här så det måste funka idag också. Nej det går inte va svaret igen. Men, helt plötsligt ändrade hon sig när tjejen från Shanghai Airlines kom ner och räckte över pengar till mig! Då fungerar det helt plötsligt! Det var bara det att jag kunde inte få gate numret printat på boarding passet. Det var problemet! Jag höll på att explodera av irritation. Jag kan väl läsa på informations tavlorna!

Nu i loungen väntar på flyget. Visar sig att det är försenat, de har ingen aning om när det kommer att lyfta i natt.... pust suck vad trött jag blir.

Over and out från Shanghai,

No comments: