Thursday, January 7, 2010

Hemresan...del 1: taxin

Ni skulle varit med på taxi resan till flyget ikväll... Hoppade in och märkte ganska snabbt att chaffisen inte hade den där perfekta blicken och rytmen eller känslan som gör en bra bilförare... Nåja efter en stund när jag sitter och letar igenom iPoden efter något att lyssna på så tvärnitade han! Det visade sig vara en bil som missat avfarten på motorvägen och helt sonika gjorde en u-sväng och körde mot trafiken tillbaka! Trodde inte mina ögon! Förresten så kunde man ju trott att jag letade efter Roxette’s Crash Bom Bang men det gjorde jag inte! Det blev Chris Rea istället.

15 minuter senare, sov jag gott och det rycker till i bilen igen, tittar upp och det har mörknat ute och vi har inga lysen på bilen! Det visar sig att de fungerar inte, totalt mörker, chaffisen får följa ett par baklyktor flera hundra meter framför oss. Efter en stund så tänds gatlyktorna på motorvägen och vi ser igen! Pustade ut när vi parkerade på flygplatsen och jag kunde hoppa ur.

Janne

No comments: