Thursday, January 7, 2010

Hemresan... del 4: transit hotellet

Hotellet ja..., kom till hotellet 0330 imorse, lagom irriterad, uppjagad ja rent av förbannad! Då får man beskedet att vi skall dela rum med någon!

Aldrig i livet att jag gör det, jag tog ett nyckelkort och gick. Väl inne på rummet så visar det sig att fönsterna står öppna, det är kallt som in i helv... och inga element i rummet. Fanns en AC som jag tryckte igån och testade mig fram för att känna att det strömmade ut något annat än iskall luft...

Storleken på rummet var av skokartong storlek, sängen en 120 cm bred. Undrar hur man skulle dela den med någon? Skavföttes? Sked? Annat förslag....?

När jag väl vridit på huvudet och sett hela rummet trog jag ett steg och kom in på toan.... nja OK men inte mer. Bytte om, eller ”slipped into something more comfortable” i form av träningsoverall, t-shirt och strumpor skulle jag borsta tänderna. Behövde varma kläder om jag överhuvudtaget skulle kunna krypa ner i sängen och försöka bli av med lite irritation för att kunna somna. Då upptäcker jag; Inget buteljerat vatten för tandborstningen! Vilken tur man knyckt med sig en flaska från flygplats loungen....

Vaknade imorse av ett sms från ungarna som undrade var jag var? Det blev att dra hela storyn. Somnade om för att 10 min senare bli väckt av telefonen på rummet som på kinesiska förklarade att frukosten är serverad. Hungrig var väl det sista jag var då... somande om igen och 15 min senare ringer det igen. Frukost? Insåg att det bästa jag kan göra är väl att äta den där frukosten... Ska precis hoppa in i duschen, då knackar det på dörren. Housekeeping!

Ska så snabbt som möjligt härifrån, in till stan och kontoret, jobba av sig aggresionerna för att göra ett nytt försök i kväll igen.....

Vad är det man säger: Bättre lycka nästa gång....

No comments: