Thursday, June 5, 2008

Äntligen dags att checka ut...

Efter 4 nätter på ett så kallat ”IKEA hotell”, läs: man får vad man betalar för... så är det enormt skönt att checka ut. Först o främst för att man vet att man är på väg hem till familjen för 10 tal dagar i HoChiMinhCity. Ska bli skönt!

Men jag måste bara berätta om dessa 4 nätter på hotell Grand Kemang i Jakarta. Jag har haft problem med toa stolen i sedan jag ankom! Ena gången man använder den så slutar den aldrig att spola! Och om det är under dagtid så va då då, jag är ju inte hemma och lyssnar på det!!! men givetvis inte bra ur ett miljö perspektiv så det skulle naturligtvis lagas.

Nästa gång man anväder toan finns det inget vatten i den!

Efter 4 dagar, 3 kvällar fick jag nog, packade väskan och begärde att flyttas till ett rum som toan funkade på. Och om de inte kunde ordna det, så fick de ordna ett rum på ett annat hotell. Blixtsnabbt kom ett nytt rum fram och och jag bytte. Sov gott och checkade ut för hemresa!

Vid incheckningen fick jag ett ”personligt brev” från hotell manager’n men han behaga inte infinna sig på hotellet igår kväll 21.30 när jag behövde byta rum eller för den delen imorse när jag skulle checka ut. Han hade nog sina aningar om vad mitt samtal med honom skulle handla om.

Summa summarum, ska nog försöka hitta annat hotell om jag behöver åka till Jakarta igen.

Sitter nu på flygplatsen i Singapore och väntar på flighten till HCMC och det dröjer fortfarande några timmar till man träffar familjen igen.

Hälsningar
Janne

No comments: