Sunday, June 15, 2008

Leaving on a jetplane....

Nu börjar det närma sig på allvar.
Alla partyn och avsked, ja nästan alla, är tagna nu. Harold och Helen våra husgäster sen 3 veckor lämnade oss igår morse med ett tårfyllt avsked! Men vi ses i sommar i Hörvik. Ja, tänk att skottar vill komma till vårt paradis!
Imorse var huset så tyst och tomt, kl 6, Jonathan frågade många gånger Where is Harold?

Igår var vi på avsked fest för Cindy och Stewart, de är på väg till Malaysia. Dom träffar vi oxå igen i november när Janne tar oss dit med jobbet. Inga avsked känns för alltid, alla är bara en flygtur eller två iväg. 6 familjer lämnar Ho Chi Minh i sommar så det blev några avsked och vi ses senare.
Tjejerna från playgroupen (och Janne) sjöng en sång igår för paret. Abba sången; knowing me knowing you aha. Med ny text. Goodbye Cin, goodbye Stu, you are leaving that is true…
Blev många glada skratt och mycket uppskattat. När klockan sen slog 22.30 var där 2 på festen som bytte om i blågult och målade både armar och kinder med färgglad flagga.
Vi lämnade festen och åkte med en förvirrad taxi till en bar. 20 gäster från vår fest kom indroppande efterhand och vi blev mer nervösa att vi inte skulle vinna nu när så många ville se Sveriges match. För några var det första gången dom såg på fotboll och då vill man ju ännu mer imponera. Men nu blev det inte så. Vi förlorade och sällskapet tog sig hem efter klockan 2 på natten.

Oliver och Jonathan har nu sommarlov. Oliver sjöng högt i korridoren på skolan när jag hämtade honom i fredags. Schools out for summer! En glad pojk som längtar till Sverige och sitt Hörvik.

Jag jobbar 3 dagar till, jajemen intill det bittra slutet. På onsdag är våra väskor packade och vi åker på kvällen till flygplatsen. Janne min älskade man, fick plötsligt ett brådskande ärende till Australien och åkte idag dit. Honom träffar vi på flygplatsen när han landar och vi ska flyga...... denna man.....

Vi landar den 19 juni och flyger tilbaks den 9 augusti det blir 52 dagar det!
Vi stannar i Hörvik över midsommar och försöker landa in i rätt tidszone. Jag planerar att ta oss till HBG 25 juni och stanna så länge att mormor, vänner, kören och övrig släkt har fått ett besök. Så kanske den 1 juli åker vi tillbaka till Hörvik för att vänta in Janne som kommer den 5 juli.

Jag har hittat mitt gamla sim kort så får jag bara igång den blir mitt nr samma som i fjol.
070-5149710.

Vi längtar som tokar nu efter svenska jordgubbar och gott sällskap.

Kramar på er, vi ses snart.

Ann och grabbarna!

No comments: