Sunday, June 15, 2008

Jungfru resa...

Tekniken är fantastisk! Igår gjorde jag en internet check in på min flygning till Sydney via Singapore med Singapore Air. Härligt att kunna 2 dagar innan resan bestämma själv vilken stol man vill sitta på så att man får en plats vid en av mittgångarna eller fönsterplats för att sova gott.

Denna gång var det som vanligt fram tills att jag klickade in på andra flygningen, den mellan Singapore och Sydney. Det visade sig inte se ut som det brukar. Det var alldeles för många rader, säten, olika alternativ mm mm. Det var då jag såg det.... jag var på en flight med den nya Airbus A380! Dubbeldäckare, ca 800 pers som maxkapacitet. Dock har Singapore Air begränsat det till runt 500 pers tror jag det är för att få plats med bla, dubbelrum, sviter, enorma First class och Business class stolar. Nu får man väl inte den fördelan i alla fall att hamna där men eftersom de har så pass mycket mindre folk så förväntar jag mig att Economy är en uppgradering mot normala flyg också! Jag såg när jag kollade info om detta plan att de har tom en bar man kan gå och beställa sig en drink i!

Jag sms-ade naturligtvis en av mina polare och han blev avis!

När Ann kom hem så nämnde jag för henne: jag har nyheter om min flygning! Hon trodde naturligtvis att det var inställt! Men hon bara glodde när jag nämnde A380 för henne! Jaha vad är det med det då? Var hennes kommentar.... Nåja kameran packades med och nu skall det plåtas som en riktig turist på ett flygplan!

Kom till Singapore nyss och promerade mot launchen och det var då jag såg monstret! Fy vilken bjässe, en riktig tunna, tjock som en falukorv i jmf med en hotdog. Wow den är enormt stor. Sitter nu och väntar på att få gå ombord!

Jag lämnar en rapport från Sydney när jag har landat! Kanske tom laddar upp en bild eller så om jag får ihop tekniken.

Hälsningar Janne

No comments: