Friday, April 23, 2010

Yeah!!!

.... ropade Ann när hon fick reda på vart den hemliga girlsweekend resan siktade mot! Ett tiotal tjejer varav 2 helt ovetande, Ann och Sue, har ikväll åkt till Phuket, Thailand, för en långhelg. Jag vill inte veta allt de skall hitta på och allt de ska snacka om.....

...men skoj kommer de att ha, det är jag säker på!


Idag skickades grabbarna på 3D bio "How to train a dragon" med alla kompisarna och några föräldrar. Jag fick hoppa av för ännu ett läkarbesök.

Oliver tyckte det var en cool film och Jonathan tyckte den var lite läskig (kan ha varit att det var 3D).

Vi möttes upp alla barnen, mammor o pappor för att invadera Hard Rock Cafe denna helgen också. Undrar vad personalen egentligen tycker när vi kommer ett 30 tal pers och ockuperar "vår hörna" i restaurangen? jag tror inte jag ställer frågan till dem.... Idag kom även deras Security Man och höll ett extra öga på några av ungarna. I detta sällskap så ses våra som små ljus i sammanhanget....

Just det ja, mina läkarbesök... har haft feber i 6 dagar. En enorm huvudvärk i 3 dagar. Inga paracetamol har hjälpt oavsett hur jag ätit dem, eller hur många jag ätit eller när jag ätit dem. Fick däremot några andra lite tyngre droger utav läkaren. Efter första insatsen på 2 tabletter och 30 min senare så flög man nästan lite fjäderlätt över marken kändes det som. Ingen huvudvärk kvar o livet lekte! Rock on! Sen kom baksmällan.... fick inte äta dessa mer än var 8e timme och efter 5 tim så var man tillbaka i helv....! Då ringer doktorn för att ge mig besked om blodtestet. Det visade inget spår av Dengue feber som de trodde utan det är förmodligen något annat eller är det för tidigt att se spår av Dengue feber.... så det blev till att åka in idag igen för ännu ett blodtest. Svaret kom några timmar senare, blodvärdena har stärkts ytterligare så de kan i stort sett utesluta Dengue men det kan va något annat var deras svar. Så om jag inte mår bättre imorgon så skall jag kila förbi igen... Ser fram emot det jättemycket...!

Jag känner mig redan bättre, en natt med en ordentlig dos (typ den med de 2 pillren jag beskrev ovan) och ordentligt med sömn så håller jag tummarna för att bli helt frisk igen!

Janne

No comments: