Sunday, April 25, 2010

Swisch....

.... ! vad var det?

Det var världsrekord i fika!

Hade ordnat med chokladmuffins till Oliver, jordgubbar till Jonathan och satt på kaffe till mig. Såg fram emot en stund med killarna och en eftermiddags fika!

När jag serverat killarna sin fika vände jag tillbaka till köket för att hämta kaffet till mig. Skulle precis sätta mig ner, då vill Oliver ha mer muffins och Jonathan vill ha hallon också. Självklart ska ni få det mina änglar! Ut i köket igen, fyllde händerna med deras önskemål, serverade dem och skulle sätta mig igen.... då behövs papper för det har spillts på bordet. Till köket igen, väl tillbaka så sätter jag mig ner och då: Swisch!, låter det när de 2 yrväderna rusar från bordet klara! Tack för fikat pappa! hör jag från 2 när de springer sin väg!

Då satt man där med sitt kaffe och hade inte ens hunnit smaka det! Det fick bli kaffe ensam vid datorn istället!

Janne

No comments: