Saturday, April 24, 2010

Lördagsmys...

Igår hyffsat Ok efter febern och det enda som kändes var en huvudvärk som fanns där hela tiden, dock mindre än tidigare.

Lördagen blev en killdag hemma, massa bus för de 3 små, jag tog det lugnt! Framåt eftermiddagen och jag tittade i kylen vad vi kunde äta till kvällen.... Det var inget som hoppade upp på mig! Så det blev att stuva in killarna i en taxi och dra iväg.

Tex-Mex fick det bli, Olivers favoriträtt, och ska sanningen fram så är det ganska lite matlagning inblandat så det passade bra!

Efter maten så fick killarna välja film som vi skulle se på till glassen och godiset. Det blev några avsnitt ur HippHipp! Vi skrattade glatt allihopa, dock åt olika saker... Killarna favorit just nu är "Dagens I-landsproblem"-sketcherna. De gör egna varianter av dem också.

Idag har det varit fri lek under förmiddagen förutom när jag bestämde att vi alla skulle bada! Det gick bra i början, sen va det inte skoj längre.... så vi hoppade upp och bestämde att vi skulle ladda upp vår elektroniska fotoram med nya bilder.

Det blev en mix utav vår Thailandsresa härförleden och nu senaste resan till MuiNe. Oj va man längtar bort när man går förbi och ser alla bilderna bläddra en efter en.

Ikväll står ugnsbakad falukorv med potatismos på menyn, ungarna och även jag, längtar till middagen!

Men nu först lunch... få se vad jag kan hitta på ur kylskåpeets gömmor!

Förresten, Ann leker "secret agent" idag.... hon och kompisarna är ju i Phuket över helgen och idag ska de paddla kajak till James Bond ön.... hoppas hon tar kamera med sig!

Janne

No comments: