Sunday, December 21, 2008

Working Ann!

Jag har nu jobbat min sista dag, iallafall den här terminen och kan nu konstatera:
Jag har världens bästa jobb och jag stortrivs, trots känslan av brandman-utryckningar, dvs när Ms Claire ringer kl 6.30 för att be mig rycka in i diverse klasser. Åldrar från 2-3 åringar till 10 åringar! Och det är klart alltid på sådana dagar när man redan tänkt träna och är i träningskläderna.

Kan oxå konstatera att december blev den roligaste månaden med hela 8 dagar.
September: 3 dagar, 2 dagar i kindergarten-5 åringar, 1 dag i juniorschool music (2 klasser 4- åringar, 2 klasser kindergarten, 3 klasser grade 1, 6-åringar det var kul och man somnade lätt på kvällen)
Oktober: 1 dag i grade 1, Ms Lisas
November: 2 dagar, 1 Dag i grade 2, Ms Mayas och 1 dag i grade 5 M
Dcember: 8 dagar, 2 dagar i EAL English additional language, 2 dagar i grade 5, 1 dag i grade 4, 1 dag i kindergarten, 1 dag i EE4 fyra åringar och sist men oxå minst Jonathans klass år 2-3.

Jag hoppas att vårterminen blir lika busy som Dec. En liten speciell händelse i fredags måste jag nog berätta om. Jag fick ta hand om båda klasserna EE2-3 eftersom lärarna ville ta hand om flytten. Jonathan lilla skolhus ska rivas och de 2 småklasserna ska tillfälligt vara utanför skolans område på riverside. Jo så klassrummen var i stort sätt tomma på leksaker och möbler. Jag hade ca 30 små pluttar. Jag tog med mig musik, böcker och filtar. Vi var ute och lekte en stund. Några småpluttar blev såklart kissig nödiga trots toa besök 20 min innan. En av mina 4 assistenter tog ( ja ni trodde väl inte jag var ensam om 30 barn...bara ansvarig!!) de nödiga barnen för att kissa på toan. Hon kom utspringande kvickt med de små i händerna skrikandes a snake a snake...
Lugn som en filbunke gav jag ut mina order: du slutar att skrika, du springer och hämtar vakterna, du tar alla barnen tillbaks till lekplatsen och jag den modiga djungel-Ann går runt och stänger alla dörrar så den stora farliga ormen inte smiter ut!!

Ormen finns numera i de sälla jaktmarkerna, jag känner mig stolt som på ett så modigt och lugn sätt räddade alla från denna hemska daggmask. 2 dm lång och pekfingertjockt. Det visste jag inte och inte konstaterat heller hur giftig den var.......

Jag vilar nu ut på mitt jullov, pust äntligen lite lugn och ro!!

Kram Djungel-Ann

No comments: