Monday, December 29, 2008

Charlie....

Vilken respekt en stor hund för med sig! Ni ska se vietnameserna som möter oss på gatan, de tar både ett och två steg bakåt när vi kommer gående på våra promenader.

Igår va vi med om en incident med 4 vn-killar som stod och kickade fjäder. Ja ni läste rätt, det är som en badmintonboll men med en annan yta där man ska slå till fjädern eller rättare sagt kicka till den. Killarna står och kickar till varandra och så kommer Charlie fram och allihopa tar ett par steg tillbaka och börjar viska och tittar storögt på oss! Det är annat än när Ann och hennes tjejkompisar är ute och går och hör en massa visslingar och puss-ljud efter sig.

En annan sak som hände igår på promenaden var att en o-kopplad pudel kom fram för att lukta på Charlie. När pudeln va någon centimeter ifrån honom så är jag glad att jag höll kopplet spänt och kort.... Charlie tar ett hopp fram och öppnar käken för att få sig ett mellanmål.... tur att jag var beredd! Pudeln smyger iväg hemåt igen! Vi kallade honom för en ”kamikaze-pudel”....

Charlie är en underbar hund, han kommer fram till oss lägger sig på fötterna så man kan inte röra sig! Eller så kommer han fram, lägger upp tassarna i knät och lägger ner huvudet och bara vilar, kelar eller vad ni vill kalla det. Eller rent av bara ställer sig med tassarna i knät och tittar en i ansiktet från cirka 5 cm och flåsar och slickar på halsen eller armarna. En riktig ”knä-hund” alltså...

Han skäller aldrig på någon annan hund, ställer sig majestätiskt och bara bevakar och visar vem som bestämmer av dem...

Nu kom Ann hem efter dagens promenad och för att citera Ann: Nu kommer jag hem med en ”hot dog”....

Vi har träffat på en massa folk som känner igen Charlie och alla undrar hur han har det nu. Vi vet, han har det kanonbra!

Vi har även träffat på lite folk som har tipsat om en hundskola som vi skall anmäla oss till. Ja, det är en skola för Charlie OCH oss och det känns som det är bra om vi alla blir lite skolade...

Janne

1 comment:

ulrika said...

Hejsan,
Gissa om jag blev förvånad när jag Eva och Sven säger att det har blivit tillökning i Vietnamn....
Men vad fin Charlie är.
Nu är jul och nyår förbi och ytterligare några dagars ledighet kvar. Den bästa julen på länge. Jag är ledig till den 8:e då skolorna börjar.
På måndag ska jag och Johan åka till Ängelholm för att se Rögle-HV71. Det ska bli skoj.
Ha det gott så skrivs vi.
Kram/Ulrika