Friday, November 2, 2007

Äntligen Halloween!

Det var en liten spiderman, en mellan batman och en stor Dame Edna som förväntansfulla kom till BP, ett minisamhälle för expats. Där mötte vi massor av barn och föräldrar ombytta till mer eller mindre skrämmande karaktärer. Barnen sprang från hus till hus och samlade godis. Vissa hus var snälla där fick man helt enkelt godis efter man ropat Trick or Treat, medan i vissa hus skulle man först känna på slemmiga maskar och hjärnhalvor. Eller skaka hand med ett skelett och gå genom en kyrkogård. Jojomensan i vissa hus är hela trädgården förvandlad och någon som heter RIP ligger under huvudstenarna. (rest in peace)! Förra året var jag tvungen att fråga vem är denna RIP. Jodå det blev skratt, stackas lilla svenska.... Iår var jag Dame Edna he he. Fick frågan av någon Aussie( en från Australien) hur kan han/hon fått barn. Enkelt jag lånade så jag kan gå Trick or T. Den gulligaste kommentaren, var inte från en annan svenska( Arent you overdoing it! Nej tråkmåns sa jag bara!) den kom från 3 tjejer i tonåren. ”Jag önskar att min mamma också klädde ut sig till Halloween”. Men då vände sig Dame Edna ”vaddå klätt ut sig”???
Hur som helst vi fick massor av godis, inte gott, men ändå. Vakterna äter det glatt. Mina barn oxå men dom behöver en spottpåse till godisskålen. Kan inte klaga här är dom iallafall risktakers och provar nytt!!
Trötta svettiga lyckliga kom vi hem. Och när jag sa” gonatt dröm om Halloween” svarade Oliver ”nähä det tänk jag inte göra, för då blir jag rädd. Det får Jona göra!”

No comments: