Friday, November 16, 2007

Tack älskling!

Jag vaknade igår morse med feber och värk i hela kroppen och tänkte NEJ!!!! Just idag när Ann och jag skulle ut och äta en middag tillsammans själva. En romantisk 40 års middag som inte blev av i onsdags.
Efter en del medicinering så insåg jag att det kommer nog att funka att gå ut och äta en middag, dricka vatten... och komma hem tidigt. Så var tanken!!!

Ann hade bekymmer hela dagen med att se till så att jag ”kom på fötter” och kunde va med på kvällen och utan att avslöja vad som egentligen stod på programmet!

Ann var lite konstig kan jag tycka nu i efterhand eftersom hon inte avslöjade vilken restaurant vi skulle på... hmmm. När jag frågade henne så sa hon bara att det är en hemlis. Jag blev nyfiken och undrade om det skulle komma några fler eller? Nej var svaret. Nåja, jag lät det va även om jag var nyfiken så jag kunde spricka.

När vi skulle klä oss så frågade jag vilken typ av ställe vi skulle på med tanke på vilken klädsel man skulle välja. Skjorta byxa var nivån. OK då är det säkert hotell Sheraton eller Park Hyatt tänkte jag.

När vi åkte så hade vi en speciell tid att åka på och jag fattade ingenting. Vi var tvungna att åka 19.50 men jag fattade fortfarande inget... Vi kom till stan och åkte då samma väg som till mitt favorit ställe, en Italiensk restaurant som heter Pomodoro och då började jag undra varför bokat bord på det stället. Det har vi ju aldrig behövt innan och vi var ju bara två...

När vi steg in i restaruanten så såg jag inne i restauranten Sue, en kompis till oss från US, som försökte gömma sig genom att böja sig ner... Sen insåg jag att det satt ett helt gäng av våra närmsta vänner och väntade på oss. OJ vad överraskad jag blev, vi hade ju bjudit in hela det gänget till nästa helg och så detta också! Jag trodde inte det var sant. Vilka vänner som ställer upp så på en födelsedag!

Det visade sig att grillpartyt nästa helg bara var en rökridå för att förvilla mig. Det lyckades de med riktigt bra vill jag lova. Jag hade i och för sig funderat en del på festen nästa helg och varför inte Ann tog tag i beställning av catering och planering av den mer i detalj men naiv som man ibland kan va så lät jag henne hållas med att göra allt sista veckan.

Kvällen blev perfekt, en salig blandning av förrätter som delades glatt mellan oss och sen en tallrik av min favorit rätt, pasta Al Fredo (krämig sås med vitlök, skinka mm) med tillhörande Italienska viner och avslutningsvis en tiramisu, espresso och sambuca och allt detta i glada vänners lag. Kan inte bli bättre tror jag!

Vilken fru man har som har planerat detta utan att avslöja något för mig. Jag älskar dig Ann!

Det var inte över för denna gången som jag trodde i förra inlägget!!! Nu är det över! Tror jag kankse det är bäst att tillägga...

Hälsningar
Janne

No comments: