Saturday, May 29, 2010

This and that…

Oj vad tiden går fort! konstaterade jag idag. Bara 2 veckor kvar tills Ann och killarna lämnar Vietnam för sista? gången och ytterligare 1 vecka tills jag gör detsamma. Känns sådär om jag ska va ärlig. Blandade känslor helt klart. Vill både uppleva något nytt och känner oss färdiga här... men.... det har varit 4 fantastiska år som vi inte vill ha ogjorda så därför är det lite blandat glädje, vemod, upphetsande, tråkigt mm mm. Vi vet ju inte om vi träffar våra vänner här igen och isåfall var, när, vilka....

Drar mig tillbaka i minnet när vi fick frågan att flytta hit och tanken jag hade då;
Oj vad länge 3 år kommer att va.

Same same but different kan man säga om det.

Same same but different är ett uttryck vietnameser änvänder för allt. Och då menar jag ALLT. Om det är ett par saker som är nästan likadana eller likadana fast annan färg så kan jag hålla med om att det funkar med same same... men inte i alla situationer man hört det de senaste åren...

---------------

Jonathan och jag var hos tandläkaren igår. Vilken mönster patient en av oss var.... Den andre låg i och för sig still men hade en massa att prata om, fråga över och kom försent till på köpet. Bägge hade 0 hål, såg rätt OK ut överlag. Så nu till nästa år så får faktiskt Jonathan visa pappa hur man ska bete sig hos tandläkaren! Skärpning pappa, kom i tid!

Jag gör en vietnamare... skyller på trafiken!

Förresten, en läkares hjälpreda heter ju sjuksyster och hjälpredan till tändläkaren heter det tandsyster då?

Förresten, ni skulle se hennes min när Jonathan sprutade vatten på henne! Jonathan fick prova på att använda en del av verktygen bla den lilla pistolliknande luft och vatten sprutan. Han testade luften på sin arm och vattnet på tandsysterns rumpa!

-----------------

Nu har det börjat ordentligt, alla avskedsfesterna! Igår var Ann med några tjejer på stan, spanska tapas, sangria och live musik. Idag ska Ann och jag ut på stan med mitt team på IKEA och imorgon blir det stor baluns för 3 familjer som slagit oss samman med ett ordentligt farewell party. Tidig start för vuxna med barn, barn skickas hem till barnvakter när mörkret fallit på och sen fortsätter vi med partyt tills vi stupar! Baseball lördag morgon.... Yippiee....

That’s it!
Janne

No comments: