Tuesday, December 1, 2009

Triathlon...

Oliver har nog hört mig prata en del om triathlon. Jag har bestämt mig efter 2 års av funderingar att jag skall göra ett triathlon till våren här i Vietnam. Det går av stapeln i Maj vid kusten i MuiNe. Känner redan nu hur tungt det kan komma att bli men men.... skam den som ger upp redan innan!

I söndags tyckte Oliver att det var det dags att göra vårt eget Triathlon och i vår egen ordning! Det blev nästan 3 km löpning, 60 meter simning och sen lunchade vi för att efter lunchen ge oss ut på 6 km cykling. Vilket dagsverk för Oliver. Jag hade nog behövt öka distanserna lite för att det skulle ge mig viktig träning inför min triathlon, men alternativet i söndags för mig hade väl förmodligen varit att hänga i trädgården eller i soffan.... så det var nog inte så dumt i alla fall.

Om jag fått allt klart för mig så är distanserna 400 m simning i öppet hav, 20 km cykling i sanddynorna och därefter avsluta med 5 km löpning på stranden. Tror att jag stupar i poolen efteråt. Kanske en massage kan behövas oxå! Ärligt talat tror jag att 400 m simning i öppet hav blir tuffast för mig, ja förutom cyklingen och löpningen då förstås.... Ahh det blir nog tungt som bara den, men känslan när (läs om) man fixar det väger över.

Janne

No comments: