Tuesday, December 29, 2009

90 talet….

Igår när vi åkte in till stan så ropade Oliver: Kolla pappa en gammal bil! Den måste va från 90 talet så gammal som den är!
Nu hör det till saken att det var en Morris Minor (?), en sån som Mr Bean kör runt med, och faktiskt är den från 60 talet tror jag.

Där ser man vilka tidsuppfattningar ungar har! På tal om tidsuppfattningar kommer ni ihåg dessa händelser från 90-talet? Jag hade glömt en del av dem så det är nog ett tag sen i alla fall...

* Ann och jag träffades - kan omöjligt ha varit så länge sedan (jag hade inte glömt denna händelsen, jag lovar.)

* OS i Lillehammer - känns som evigheter sedan...

* Fotbolls-VM i USA - just det ja)

* Internet blommade ut - tänk bara vilket ord som vi berikats med: ”snabel-a”)

* Sverige gick med I EU - till hälften i alla fall... valutan kvar!

* Kriget på Balkan - har det slutat förresten?

* Saab lägger ner sin fabrik i Malmö - världens längsta företagsnedläggning eller

* Prinsessan Diana omkommer - RIP

* Göran Kropps cykeltur till Nepal - konstigt att ingen testat det igen...

* Estonia förliser - Usch ja

* Beverly Hills - ja visst ja det var ju ett TV program

* Birkenstock - long live Birkenstock

* Spice Girls - pop musiken har inte blivit sig lik igen...

Snart är 00-talet slut och undrar vad vi skall komma ihåg från detta decennium om 10 år ....

Janne

No comments: