Tuesday, December 29, 2009

Biking….

Köpte ju en träningscykel härförleden och har väl inte använt den alltför flitigt än men häromdagen var det dags igen.... ut på en intensivrunda, mjölksyran sprutade ur öronen (nästan i alla fall) jag är ingen van cyklist så det var en hel del andra muskler som fick jobba än vad som brukar jobba med andra träningsformer. Steg av cykeln när jag kom hem och vinglade in som värsta fyllehunden. Kunde knappt gå så vingliga var benen, men efter någon minut så hade ”de vanliga” musklerna kommit igång igen och det gick att röra sig i en riktning igen. Man kan nästan säga att det var tidernas snabbaste tillnyktring...

Fick faktiskt blodad tand så jag sticker nog ut en runda vilken dag som helst igen! Ann frågade lite försiktigt för hon såg på mig att det där verkade va en schysst träning om inte hon kunde få följa med nästa gång. Och självklart får hon det! Nu gäller det för mig att bita ihop och inte känna mjölksyran nästa gång....

Janne

No comments: