Wednesday, November 26, 2008

Shopping....

Då har äntligen mamma o pappa, svärmor o svärfar, farmor o farfar, Eva o Sven kommit på besök igen. Om någon undrade så är det inte 8 personer som kommit....

Det var ganska drygt att vänta på att de äntligen skulle komma. Det var ju vår vårt första besök på ett helt år och även om vi träffade alla i somras så kändes det som ett tag sedan helt klart och då har ju jag "fuskat" med att va i Sverige en gång oxå! Så vi såg fram emot det jättemycket. är vi räknar på det så blir det 3 besök över vintermånaderna som kommer ner till oss vad vi vet i nuläget!

De kom i fredags och jag mötte upp familjen i stan, grabbarna skulle ha middag innan vi tog oss till flygplatsen för att hämta dem. Jag, tids-optimisten, trodde vi var i mycket god tid... nja inte riktigt eftersom vår chaufför sa att det tar minst 1 tim från stan idag. Oj då, det brukar bara ta max 30 min.... ett text meddelande senare, så skulle i alla fall mamma o pappa veta att om vi inte är där när de kommer så är vi på väg.... kändes tryggt vill jag lova!!! Vi har ju bara haft sådär en 15 veckor på oss att va i tid men det var väl inte tillräckligt....

När vi kom ut till flygplatsen en sådär 1 tim o 30 min senare än tänkt så hade flyget från Frankfurt via Bangkok precis landat! Jag kallar det fingertoppskänsla.... och lite tur får jag väl erkänna....

Där står vi med kamera, video kamera och i Sverige tröjor så de inte skall missa oss!

Va skoj att se dem komma ut ur flygplatsen, grabbarna rusar mot farmor o farfar och efter hälsningar kramar och leenden så tar vi bilen hemåt. Kaos är ordet som bäst beskriver trafiken ikväll.

Helgen skulle ju bli en lugn helg var det tänkt.... lördag morgon, jag, farfar o grabbar till Jonathans tennis träning, Ann o svärmor till en julbasar shoppade lite.... lunch i stan på ett av grabbarna favoritställen, eftermiddagen hemma. Kvällen familjen hemma, jag på en hej-då fest för en kompis som skall flytta till Australien snart. Hemma sent, lite sliten på söndag morgon.

Söndag, Ann o Oliver till Olivers tennisträning, vi övriga hemma. Lunch hemma och sen iväg till stan för en snabb shopping och sen till musical ”Annie get your gun”. Framförd av Anns gamla körkompisar med några till. Mycket bra gjord! Sen en middag i stan på väg hem. Den lugna helgen kommer nog eller....

Igår tisdag kväll flyget til Shanghai för ett heldags möte idag onsdag, nu hemresa. Hemma torsdag morgon.

Det har blivit lite shopping i veckan för mamma o pappa. Tröjor, shorts, badkläder, väska mm mm, Ann har jobbat som guide och reseledare....

Imorgon torsdag efter skolan så bär det av till havet för 3 dagars avkoppling, sol, bad och bara njuta av förhoppningsvis sjysst väder och vatten i havet uppe Mui Ne.

Hälsningar från Kina resenären!

No comments: