Tuesday, November 4, 2008

Mamma Mia!!

Det råder Mamma Mia hysteri i Ho Chi Minh!!

Mamma Mia, vad det spelas och pratas om filmen och musiken. Som svensk är man populär, det är man ju annars oxå.....

Janne köpte med sig filmmusiken hem till oss så vi har musiken i mobilen och i bilen.
Oliver älskar filmen och Jonathans favorit låt är "Dancing Queen".

Vi hade "Celebrations of cultures" i skolan i oktober. Sverige var med för första gången. Länderna hade 3 min på sig att framföra nåt från sin kultur på en stor scen. Vi valde att visa midsommarstången med dans och "små grodorna". Musiken blev "the final countdown" och "Mamma mia". Vilket tjo det blev på publiken när Oliver och Sara ställde sig rygg mot rygg med hopprep i handen och peruker. Alla Alla sjöng med. Vi hade "The Ark" med Daniel och avslutade Sveriges framträdande med Abbas "Thank you for the musik".

På samlingen i skolan i fredags uppträdde 2 klasser 4:a åringar med "Dancing queen". De dansade och sjöng. Det var fullpackat med sjungande föräldrar där. Alla njöt av sång och dans.

Nästa roliga grej blir ”Mamma Mia sing along Charity” festen på fredag, girls only...
Janne är inte den enda mannen irriterad över ”girls only”.
När jag fick reda på festen tänkte jag här måste man ta sitt ansvar som svensk. Dels kommer arrangörerna förvänta sig att jag skulle göra nåt så.... Frågande 2 skojfriska tjejer från Nya Zeeland att var med mig och spexa. Sagt och gjort vi ska uppträda på festen med "Super Trouper" och "Waterloo". En mycket välbevarad hemlighet, många misstänker att jag ska hitta på nåt men de blir glatt överraskade över Rebecca och Cathy.
Vi har såklart fått uppsytt varsin sparkdräkt mönstrad och fin med silver vingar. Vi har fått tillverkat platå dojer, köpt ljusblåa solglas.. Övat och övat nu är vi redo.

Jag får många frågor och förslag från tjejer. Vill du sjunga kareoke med mig?, vad ska du ha på dig?? Ska du ha peruk?? De vet att jag tycker sånt är kul....

Jag visar bilderna i helgen.

Kram från dancing Ann

No comments: