Saturday, October 25, 2008

ja visst ja...

Jag kom på en sak som hände i Kina förra veckan och det var nör jag kommit till hotellet och skulle ut för att äta lunch så frågade jag i receptionen om vägen till ett McDonalds. Det trodde man ju att alla visste vad det va... Hon såg ut som ett frågetecken så eftersom ajg inte talar Kinesiska så ritade jag "de gyllene M'et". Det kan ju inte gå fel, eller?

Hon lös upp och srkev direkt ner en address på ett kort som jag skulle ge till taxi chauffören. perfekt tänkte jag, snart är det en BigMac lunch på G!

Kommer fram och taxi chauffören pekar upp för en trappa. OK tack! så börjar jag gå emot McDonalds. Kommer upp och hittar bara ett Kentucky Fried Chicken, inget McDonalds så långt ögat når!

Det fick bli en kyckling burgare istället.

Nåja fastfood som fastfood men jag hade velat ha en BigMac, eller som de säger här i Asien: Same same, but different....

//Janne

1 comment:

Anonymous said...

Ville bara meddela att jag följer Er sida.
Zussi