Wednesday, October 22, 2008

5 timmar....

5 timmar är inte mycket i det stora hela eller? Men det känns som en enormt lång tid om man råkar ut för en försening på flyget hem idag....

Bestämde att jag skulle ta en tidig förja från Shenzhen till Hongkong för att få lite tid på flygplatsen att bla. jobba. Gjorde så också, kom med 12.15 färjan och var på HK flygplats ca kl 13.00. Då har jag 7 tim och 30 min till avgång. Gott om tid alltså. Hade tänkt mig en tur till loungen för att äta lunch och jobba på eftermiddagen och sen kanske en shopping tur på flygplatsen innan avgång.

Vid in-checkningen så får jag beskedet att mitt flyg är försenat från tidigare avgångstid 20.40 till 01.45 ca.... oj då, finns det ngr alternativ för mig att bli ombokad på är min första fråga. Nej tyvärr inte... och mitt humör sjönk djupt...

Nåja, det är då det är skönt att flyga med ett flygbolag i StarAlliance så att man har tillgång till lounger. När jag väl hittat United’s lounge så visar det sig att den är mycket bra! Lunch utbudet OK med sallader, pasta rätter, nudlar mm Det blev pasta fjärilar i tomatsås toppad med köttfärssås. Till det ett glas Pinot Noir och en vatten. Nu ett break i arbetet och lite bloggskrivande till eftermiddags kaffet. En cappuccino och till det hittade jag en liten chokladkaka och ett danskt wienerbröd. Jag såg ingenstans att det skulle va räkfyllda wienerbröd...!!!! Det var inte gott till kaffet, inte heller till cognac, ni behöver inte testa tro mig!!!

Alla flygbolags lounger har fräcka namn typ Thai's heter Orchid lounge, Singapore Air's heter KrisLounge mm mm United’s lounge heter ”Red Carpet” och till viss del kan jag förstå namnet. En mycket trevlig lounge, lugn, bra utbud av mat o dryck, lugnt inredd så det skapar en miljö för återkoppling. Precis vad man behöver när man är och reser och på flygplatser särskilt om man har 5 tim extra att slå ihjäl...

Nä nu är det dags att återgå till jobbet och förberedelser till nästa vecka i Shanghai.

Hälsningar från en i väntans tider i Hongkong...
Janne
.

1 comment:

Anonymous said...

hej

hittade en ny funktion på bloggen, där man kunde ta bort sen spärr typ som mnu möjliggör för alla att skriva kommentarer... och att vi får ett mail när ngn gör det. Det är det jag testar nu