Friday, May 2, 2008

Total kultur chock!!

I allafall för mig.

Janne har länge velat introducera suchi i vårt liv. Jag har inte känt detta behov då jag är nöjd med "vanlig" mat. Svensk mat så som pasta och pizza...

Ms Mai tog Jan på ordet och serverade lite "suchi" till oss en kväll. Alltså rullad ris med kokt tonfisk, gurka och någon kokt räka. Inte särskilt rått kanske men gott.
Jag blev glatt överraskad och glad. Wow nu kan man äta suchi med, coolt!
Denna rätt serverade Ms Mai oss på självaste julafton. Vilket helgerån! Vi fnittrade på och nöjt av att sitta ute och äta denna vuxna coola rätt. (Mina ord inte Jannes, inte säkert han känner sig så cool som jag...)

Janne var nog inte helt nöjd med mitt djärva steg och ville att jag skulle pröva suchi på en riktig restaurang. Han har frågat och frågat och jag har haft mina små undanflykter...

Nu frågade han mig om jag inte kunde ta en lunch med honom i distikt 7, kontoret, idag då jag och ungarna hade lov. Grabbarna nöjda med grönsaks pannkakor hemma och jag nöjd som får lämna huset och ta en lunch med min man. Bra deal, jag föreslog suchi för att vara snäll så att säga.

Ja men hade jag vetat skulle jag ju ätit innan restaurangen.... Det var bara rått och smakade padda, det som jag vågade smaka på vilket inte var för mycket. Sen välte jag ut min öl över mig, blöt och hungrig ingen bra kombination!!

Nåja Janne kommer aldrig ta mig till en sådan restaurang igen, heller inte tjata om det. Jag var precis lika knepig som mina pojkar.

Ja som det nu skulle vara någon nyhet.

Tacka vet jag svensk pizza!!!

Räk Ann

No comments: