Sunday, May 25, 2008

Student of the week...

När jag kom hem i torsdags kväll berättade Ann att hon skulle va med på samlingen i skolan på fredag morgon. Jaså undrade jag är det något speciellt eller? Jojamensan, i Olivers folder hade fröken skickat med en hemlig lapp... som sa att han var utsedd till klassens Student of the week denna vecka! Självklart skulle både mamma och pappa va med då. Detta var faktiskt inte första gången denna termin som Oliver blev veckans elev (låter häftigare med Student of the week tycker jag) utan den andra gången. Oj vad vi blev stolta som föräldrar. Givetvis var vi tysta som möss eftersom det skulle bli en överraskning för Oliver på fredags morgonen vid samlingen.

När vi sätter oss i bilen så undrar Oliver: Varför har du kameran med dig pappa? Hmmm ja varför har jag det funderade jag en mikrosekund sen kom jag på att jag skulle ju till Olivers klass på eftermiddagen och prata Transporter med dem. De har har ett Transport tema nu och Oliver hade föreslagit att hans pappa kunde komma och prata om det eftersom han jobbar med det. Sagt och gjort, jag pratade med fröken och kom överens om att det får bli på fredags eftermiddagen. Så med den ”räddningen” av situationen så blev det inte fler frågor och tur var väl det annars vet jag inte hur det gått med att bevara hemligheten....

Oliver sken upp som en sol när hans namn lästes upp som Student of the week och då förstod han varför både mamma o pappa var med på samlingen med kameror (2 styck för säkerhets skull) i högsta hugg!

Motiveringen till varför han blev Student of the week var något i stil med: För att han är en duktig ”communicator” talar tydligt och övertygande, ser på den/dem han pratar med samt lyssnar duktigt på frågor. Hans läxa till varje tisdag är att berätta en ”news” för sin klass och han fick beröm för att han alltid är så föreredd med bilder, texter eller saker att dela med sig av till sin klass.

Ann och jag tog till oss en del av den motiveringen. Vi utsåg oss själva som ”Parents of the week!” Vi hade äntligen lyckats....

Extra skoj var det att samma vecka som Oliver fick sin så var även en av Olivers kompisar Sara utsedd som Student of the week från hennes klass! Dubbel glädje bland oss tårögda föräldrar (i alla fall en av oss...) För er vetskap så ryktas det om att han, den tårögde föräldern, inte är ensam om att ha papper i fickan att ta till redan när alla elever börjar sjunga skolsången...

Utmärkelsen kommer att pryda sin plats ovanför sängen bland de andra utmärkelserna. Vi har dock inte bestämt ännu om det skall bli över Olivers säng eller vår, vi får se vilket det blir!

Kram från oss alla!

No comments: